کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تبسم

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تبسم

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تبسم

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تبسم

وبلاگی برای انتشار آخرین اخبار دندانپزشکی، پزشکی و علمی به همراه اطلاعات تماس با کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تبسم.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

محمد جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: عفونت‌های باکتریایی در داخل دهان می‌توانند سبب بروز آبسه شوند. آبسه از یک کیسه حاوی مواد فاسد تشکیل است و به دلایل مختلفی همچون پوسیدگی، آسیب درمان نشده و ترمیم قبلی دندان به وجود می‌آید.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی زهره

وی تصریح کرد: آبسه‌ها می‌توانند در نواحی مختلف دهان همچون سر ریشه دندان یا بر روی لثه‌ها کنار ریشه ایجاد شوند.وی ادامه داد: از علائم وجود آبسه در محیط دهان می‌توان به مواردی همچون درد شدید و مداوم دندان و تیر کشیدن یا درد ضربانی اشاره کرد، همچنین احساس درد در موقع جویدن غذا و خوردن خوراکی و مایعات سرد و گرم از دیگر نشانه‌های وجود آبسه است، بوی بد دهان و احساس مزه تلخی در آن، مواجهه با بیماری و ناراحتی‌های عمومی بدن همچون تب و التهاب غدد گردن و مشکل در تنفس و بلع غذا را نیز می‌توان به وجود آبسه دهانی مربوط دانست.جعفری با اشاره به راه‌های درمان آبسه گفت: برای درمان آبسه مایع درون آن را تخلیه می‌کنند و همچنین عصب‌کشی و کشیدن دندان به‌طور کامل، از دیگر روش‌های درمانی است.این دندان‌پزشک در پایان گفت: از آنجایی که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است توصیه می‌شود به‌سلامت محیط دهان و دندان همانند سایر قسمت‌های بدن توجه کافی شود. مسواک زدن دندان‌ها حداقل دو بار در روز، استفاده از نخ دندان، خمیر دندان حاوی فلوراید و دهان‌شویه ضدعفونی‌کننده لازم است؛ همچنین مصرف غذاهای سالم و محدود کردن مواد خوراکی حاوی شکر باید در برنامه غذایی قرار گیرد. تعویض مسواک در هر سه یا چهار ماه و معاینه منظم دندان‌ها شش ماه یک‌بار توسط دندان‌پزشک ضروری است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی